2015. február 8., vasárnap

GM tárkonyos raguleves

Tárkonyos raguleves

Kedves Kolleganőmtől, Kovácsné Judittól származik ez a recept.

Hozzávalók:
  • 1 egész, felkockázott csirkemell
  • 1 nagyobb hagyma
  • olaj, vagy zsír
  • 2-4 babérlevél
  • sárgarépa
  • petrezselyem
  • zöldborsó
  • burgonya
  • só és gm ételízesítő
  • bors
  • tárkony
  • mustár, vagy citromlé
  • tejföl, vagy tejszín
Elkészítés:
A hagymát apróra vágjuk (én le szoktam reszelni), és olajon/zsíron megdinszteljük, majd rátesszük az apróra vágott husit, és csak azután öntjük fel vízzel, ha már szépen kifehéredett a hús. 
Ezután teszem bele az ételízesítőt, sót, babérlevelet, borsot, tárkonyt, valamint az apróra vágott répát, petrezselymet, burgonyát, illetve a borsót.
Amikor már majdnem megfőtt a leves, öntök bele egy pici citromlevet, valamint egy nagy tejfölt is belekeverek.

Levesbetétként lehet bele készíteni burgonyagombócokat:
  • 2 db héjában főtt burgonya
  • szerecsendió
  • bors
  • 1 tojásságája
  • Alfa-Mix liszt
A burgonyát krumplinyomón átdolgozzuk, ízlés szerint ízesítjük, hozzáadjuk a tojássárgáját, és annyi lisztet, hogy pici apró gombócokat tudjunk belőle formázni. Nekem ez az adag 3 levesbe is elég lett. Amit nem használtam fel azonnal, azt lefagyasztottam. :) Legutóbb apróra vágott burgonyával helyettesítettem a gombócokat, és így is nagyon finom lett a leves. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése