2015. február 15., vasárnap

GM Sütőben sült fánkok

Sütőben sült fánkok


Az interneten barangolva találkoztam a sütőporos fánk recepttel. Gondoltam egyet, vettem fánk sütőformákat, és a már jól bevált fánk receptemet átvariáltam sütőben süthető változatra. :) Jelentem: a család nagyon meg volt vele elégedve!  :D


Hozzávalók: (kb. 30 db fánkhoz)
  • 40 dkg Alfa-Mix liszt
  • 8 g Útifű maghéj
  • 80 g cukor
  • 20 g vaníliás cukor
  • 10 g sütőpor (1 csomag, csak nekem ömlesztve van, és ennyit mértem ki)
  • 2 egész tojás
  • 500 ml tej
  • 100 g olaj
  • pici rum aroma
  • pici só
Elkészítés:
A száraz hozzávalókat alaposan összekeverjük, majd beleöntjük a többi hozzávalót, és a robotgép dagasztókarjával csomómentesre keverjük. A megszokottól ez egy lágyabb tészta, mert gondoltam így könnyebb dolgom lesz a sütőformába beleegyengetni. :)
A sütőformákat jó alaposan bekenjük vajjal, hogy ne ragadjon majd bele a tészta, ezután egy kiskanál segítségével megtöltjük a fánkformákat. 175 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütjük a fánkokat (nekem kb. 20 perc kellett hozzá).
A kész fánkokat azonnal vegyük ki a formából, így kívül ropogós, belül puha lesz az állaga. 
Van aki csokiba mártja a fánkokat, és még megszórja ezzel-azzal. Mivel nálunk beteg az egész család, nem volt energiám külön csokit olvasztgatni, egyszerűen megkentem házi baracklekvárral, illetve nutellával a fánkokat. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése