2012. december 22., szombat

Puha mézeskalács

Mézeskalács

Az eredeti recept innen van.

Ahogy én készítettem:



Hozzávalók (kb. 100 db sütihez):
  • 25 dkg Schar Mix B lisztkeverék
  • 25 dkg Alfa Mix lisztkeverék
  • 10 dkg rizsliszt
  • 10 dkg kukoricaliszt
  • 25 dkg méz
  • fél csomag mézeskalács fűszerkeverék (14 g)
  • 1 csapott ek szódabikarbóna (kb. 10 g)
  • 15 dkg cukor
  • 10 dkg margarin
  • 1 egész tojás + 3 tojássárgája
  • kb. 1 dl tej
  • + rizsliszt a nyújtáshoz

Elkészítés:
A mézet felmelegítem a cukorral, margarinnal, és simára keverem, majd hagyom kihűlni.
A liszteket összekeverem a fűszerkeverékkel, a szódabikarbónával. Hozzáadom a kihűlt mézes masszát, tojásokat, a tejet, és a robotgép dagasztókarjával alaposan eldolgozom.
A tésztát letakarjuk, és a hűtőben pihentetjük pár órán keresztül.
A mézes tésztát jól belisztezett szilikonlapon vékonyra nyújtjuk, és tetszőleges formákat szaggatunk ki belőle.
Nem kentem le semmivel, nem vittem túlzásba a díszítést, de mi már csak ilyen egyszerűen szeretjük a mézest. :) A dió persze nem hiányozhatott a tetejéről. :)  :)
A mézeskalácsokat 180 fokos sütőben szép aranybarnára sütjük. Nálam kb. 5  perc alatt készültek el, de ez függ a tészta nagyságától is.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése